muziek

De babbelbox hier kunt u over alles praten waar op het forum verder geen onderwerp voor is.

Moderator: Moderators

muziek

Ongelezen berichtdoor brainstorm » vr apr 02, 2010 10:31 pm

Wat is jullie favoriete muziek (genre)?
Zelf ben ik breed geïteresseerd, vind veel soorten wel leuk; jaren 70 en 80, rock, country, dance en ook nederlandstalig, maar dan meer als; de Dijk, van Dikhout, Blof, Doe Maar, Acda & de Munnik etc.
Welke muziek ik luister en of ik muziek luister, is afhankelijk van mijn stemming.
Als ik net thuis ben uit mijn werk, doe ik de radio niet direkt aan, moet eerst even bijkomen.
Harde muziek vermijden, doe ik ook niet altijd, ik voel zelf wel aan, wanneer ik het niet prettig vind.
Ik vermijd lawaai niet altijd
Maar ik verneem het wel, wanneer ik een avond ergens geweest ben, waar harde muziek wordt gedraaid.
Ik schrik ook snel van harde geluiden, vooral als het onverwachts is. Dus als zelf de muziek een keer hard
aanzet, dan heb ik er geen problemen mee, op zo'n moment kan ik daar dan wel even tegen.
Als kind was ik doodsbang voor alles wat lawaai maakte; optochten met fanfarekorpsen maakten ze mij niet echt blij mee, boormachines, stofzuigers, onverwachts overvliegende straaljagers. Ik had perongeluk een keer een radio heel hard aangezet, daar schrok ik zo van, dat ik erdoor overstuur raakte. Dat gebeurde onverwachts en ik wist ook niet zo snel hoe ik het volume weer naar beneden moest krijgen.
Angstig ben ik al lang niet meer, maar nog wel steeds gevoelig voor harde geluiden.
Hoe gaat dat bij jullie?
brainstorm

Re: muziek

Ongelezen berichtdoor olga » do apr 15, 2010 11:41 am

ik kan op zijn tijd best tegen harde geluiden maar soms ook niet. muziek waar ik van hou? heb ook een brede smaak, maar vooral de jaren 80 en 90, 2000, top 40 van nu, lichte rock, zoals anouk enzo (absoluut geen hard rock). ook de nederlands talige bands die jij opnoemd, waar je lekker mee kunt zingen. maar hou weer niet van frans bouwer enzo.
olga

Ongelezen berichtdoor brainstorm » di jun 08, 2010 10:23 pm

Hier ben ik weer eens, ben even een tijdje niet op dit forum geweest, maar wilde nu toch even weer kijken, of er nog nieuwe reacties waren en die zijn er, zag ik.
Ik kan ook wel moeite hebben met die harde geluiden, na b.v. een avondje bruiloft waar de muziek ook nog wel eens hard speelt, of een avondje discobezoek (voor onze kindertijd).
Ik zal harde geluiden niet altijd vermijden, maar merk het vaak wel later.
Bij verjaardagen wordt ik later op de avond ook altijd moe, dan heb ik te langdurig teveel prikkels binnen gekregen. Mijn zwagers hebben een vrij harde stem en het kakelt allemaal doorelkaarheen.
Vaak gaan mijn man en ik om de beurt naar een verjaardag toe, i.v.m. de oppas. Dan ga ik eerst en later gaat mijn man. Dat kan, omdat de meeste verjaardagen in onze woonplaats zelf zijn.

Ik ben ook geen Frans Bauerfan (hoewel ik hem wel sympathiek vind overkomen), die serie van de Bauers heb ik wel gezien, vond ik wel grappig. En mag nog een keer mee met een collega (die wel fan is). Voor de sfeer lijkt mij het wel een keer geinig.
Maar wat de nederlandse bands betreft, ben ik inderdaad ook meer voor; de Dijk, van Dik Hout, Acda & de Munnik enz. En ook Anouk, Ilse de Lange, Golden Earring vind ik wel goed.
brainstorm

Ongelezen berichtdoor Guus » do jun 17, 2010 3:18 pm

Als je wilt weten wat ik leuk vind hoef je alleen maar www.energy-radio.nl te luisteren :P
24 /7 hoor je dan de muziek die ik leuk vind van alles wat... :D
Ik en nah.... maatjes voor het leven..
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor MonaLisa » wo mei 15, 2013 10:52 am

Geef mij maar symphonische rock, soms house en zeker lounge-muziek, maar in iedergeval geen nederlandstalige muziek. Het ligt aan mn bui en ook de tijd van de dag, want ik word graag wakker met house en ga naar bed met lounge-muziek. Maar aan sommige symphoniesche-rok muziek, heb ik bepaalde herinneringen aan en daar moet ik voor in de stemming zijn.
Wat je vandaag niet hebt gedaan, kan je morgen altijd nog doen.
MonaLisa

Ongelezen berichtdoor Guus » wo mei 15, 2013 10:47 pm

als je energyradio op zet dan weet je gelijk wat ik leuk vind al is niet alles leuk maar dat ligt inderdaad aan de stemming...
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor MonaLisa » ma jun 03, 2013 3:41 pm

Ik wil dat ook nog steeds doen, maar ik heb Linux en ik weet van een keer hiervoor dat ik dit wou doen, dat ie het niet deed.
MonaLisa

Ongelezen berichtdoor Guus » di jun 04, 2013 11:46 pm

daar heb ik geen verstand van maar er zal best een webplayer zijn voor linux
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor MonaLisa » za sep 21, 2013 10:34 pm

En daar heb ik dan weer geen verstand van :-k :kopfpatsch: :-s
MonaLisa

Ongelezen berichtdoor Guus » wo sep 25, 2013 9:35 pm

als hetgoed is moet deze werken op elke pc enzo...
http://tunein.com/radio/Energy-Radio-s107558/

maar het is nu echt herrie op de woensdagavond dus beter is het om dat morgen te doen :)
Guus
Administrator
Administrator

Keer terug naar Babbelbox